Prevenció RL a les nostres empreses

La prevenció de riscos laborals a les nostres empreses

D’acord amb la llei 31/1995, de 8 de novembre (LPRL), la prevenció a les nostres empreses s’organitza de la següent manera:

Els delegats i les delegades de prevenció són els representants dels treballadors i les treballadores amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscos laborals i són escollits entre els delegats i les delegades sortits de les eleccions sindicals .

Les seves competències són:

1. Acompanyar els tècnics i tècniques en les avaluacions i els inspectors i inspectores de Treball i Seguretat Social en les visites als centres de treball.
    2. Accedir als centres en cas d’accident laboral.
    3. Realitzar visites als centres de treball per a exercir la vigilància i el control de l’estat de les condicions de treball.
    4. Accedir a la documentació relativa a la prevenció de riscos i de seguretat i salut en el treball.
    Els Comitès de Seguretat i Salut són òrgans paritaris i col·legiats de participació destinats a la consulta regular i periòdica de les actuacions de l’empresa en matèria de prevenció de riscos. S’ha de crear en empreses de més de 250 treballadors.
    El Tercer Conveni del Lleure Educatiu i Sociocultural de Catalunya, a l’article 10, estableix la creació de la Comissió Paritària Sectorial de Salut Laboral destinada a definir prioritats i instruments per a la prevenció de riscos laborals a les empreses del sector. Cal destacar les tasques encomanades referents a l’elaboració del catàleg de riscos i problemes per a la salut del sector i l’anàlisi de la sinistralitat del sector.

Item Reviewed: Prevenció RL a les nostres empreses Rating: 5 Reviewed By: Lleure Educatiu i Sociocultural