19 de nov. 2015

Beques Menjador i Precarietat Laboral

CCOO denuncia que la política de Beques Menjador de l’administració Catalana destrueix ocupació a més de desatendre a la infància més vulnerable

Des de CCOO fa temps que venim denunciant el trist paper de les administracions catalanes respecte les beques menjador i la responsabilitat de les mateixes alhora de garantir com a mínim (molt mínim) un àpat complert al dia als infants en una situació més desafavorida.
    Just per això, la plataforma DIAE (amb el suport de CCOO, entre d’altres) ha convocat un dejuni de 24h pel proper 20 de novembre, per reclamar una nova política de beques menjador.

Des del sector del Lleure Educatiu de CCOO no podem estar més d’acord amb aquests plantejaments. Creiem que no cal oblidar que, en paral·lel, s’està generant un problema laboral, tant la minva de beques menjador, com la manca de liquiditat econòmica de les administracions per fer front a les beques concedides. Això ha obligat a molts gestors de menjadors escolars (ja siguin Ampes o empreses) ha reduir plantilles, incrementant així la roda de precarització.

Així doncs, es precaritza per dues bandes, de forma directa en desatendre els més de 200.000 alumnes per sota del llindar de la pobresa que no poden accedir a les beques i de forma indirecta destruint milers de llocs de treball que porten a més famílies a una situació precària.

Des de CCOO exigim un nou model de beques menjador que no deixi a cap menor fora per qüestions econòmiques i que de retruc generi més i millor ocupació al sector del Lleure Educatiu.

Item Reviewed: Beques Menjador i Precarietat Laboral Rating: 5 Reviewed By: Lleure Educatiu i Sociocultural