28 d’oct. 2015

Recuperació de la 1/2h pel personal de Suport Educatiu de l'IMEB?

En la passada reunió del consell rector de l’IMEB (on les treballadores de suport educatiu no tenim presencia), la presidenta del mateix, la regidora Laia Ortiz, va posar sobre la taula (tant en el seu informe, com en la corresponent partida pressupostaria) la recuperació de cara al mes vinent de setembre de 2016 de la ½ hora de jornada diària perduda amb l’arribada de CiU al govern de la ciutat.

Sobre això volem deixar clars els següents punts,

• Un cop més i amb independència de qui governi, l’Ajuntament pren decisions sobre la nostra situació socioeconòmica sense conèixer quina és la nostra realitat i sense interlocutar amb la representació de les treballadores.
    • L’única proposta de l’ajuntament per millorar la situació sociolaboral de les treballadores de suport educatiu es tornar a la situació de 2011? A què respon aquesta acció, a les necessitats expressades per les treballadores? O a la petició de les direccions de les EBM? No cal la resposta, oi?
    • Coneix l’Ajuntament de Barcelona, les irregularitats laborals que pateixen les treballadores arran de les condicions fixades al plec de condicions, i que gairebé permeten tenir a les treballadores a disposició permanent de les direccions dels centres?
    • Cal esperar l'any 2016 per recuperar la ½ hora perduda? Quin raonament dóna suport a aquesta decisió? En quines condicions es recuperarà aquesta ½ hora?

No som moneda de canvi de ningú, els nostres llocs de treball, estan vinculats a realitats educatives objectives dintre de les EBM, no estem per fer pedaços, ni per suplir les mancances del personal docent a un cost econòmic més baix.
    L’Ajuntament ha d’interlocutar amb les treballadores de suport educatiu si realment pretén aportar una solució real a la problemàtica del nostre col·lectiu
    • Condicions Laborals
    • Relació entre Formació requerida i categoria i salari d’aplicació
    • Com afecten els plecs de condicions a la nostra feina diària